دستگاه تیکنر چیست؟
نوشته شده توسط : dr.marmar

آب در هر صنعتی نقش بسیار مهمی را دارا می‌باشد. یکی از مواردی که همواره مورد توجه بسیاری از معدن داران است، استفاده بهینه و مجدد از آب استفاده شده در پروسه تولید است. آبی که در خط تولید و فرآوری مواد استفاده می‌شود، معمولا آلوده بوده و قابل استفاده نیست. به همین دلیل استفاده از تجهیزات مناسب برای تصفیه و استفاده مجدد از آب لازم و ضروری به نظر می‌رسد.

استفاده مجدد از آب موجب می‌شود، که هزینه‌های خط تولید برای صاحبان معادن به میزان زیادی کاهش یابد. یکی از تجهیزات پرکاربرد در خط تولید دستگاه تیکنر  «thickener» است. این تجهیز قادر است، که با استفاده از سیستم تصفیه آب خود پساب را تصفیه نموده و برای استفاده مجدد وارد چرخه تولید کند. در صورتی که آب قابل استفاده مجدد در خط تولید باشد، روشهای مختلفی برای اینکار وجود دارد، که تیکنر یکی از این این راه‌ها است. گاهی اوقات آب مصرفی قابل بازگشت نیست و نمی‌توان مجددا از آن استفاده کرد.

عملکرد این دستگاه به این شیوه است، که با استفاده از نیروی ثیقلی عملیات تفکیک مایع از جامد را انجام می‌دهد و موجب تصفیه پساب ورودی به دستگاه می‌شود. ورود پساب به مخزن آن با تزریق پلیمرهایی به نام فلوکولانت سبب افزایش غلظت و سرعت ته نشینی مواد می‌شود. تا ممواد غلیظ قرار گرفته در کف حوضچه به وسیله پاروهای دستگاه به بیرون رانده شوند و آب تصفیه شده سرریز شود. اجزای تشکیل دهنده تیکنر شامل؛ سازه نگهدارنده دستگاه، ناودان یا مخزن خوراک ورودی، سیستم همزن و پارو، سرریز، استوانه اصلی و مخزن خروجی کف، پل و .. می‌باشد. از این دستگاه در صنایع مختلف معدنی، کاشی و سرامیک و ماسه شویی برای کاهش درصد جامدات در پساب واحد تولیدی استفاده می‌شود.

در این دستگاه از پوشش پلیمری در تمامی سطوح در معرض سایش استفاده شده است، تا طول عمر و دوام دستگاه بالاتر رفته و از استهلاک آن تا حد زیادی کاسته شود.

ویبره دستگاه از طریق دو عدد الکتروموتور قابل تنظیم است و در آن پمپ‌های ضد سایش تعبیه شده است، تا از سایش آنها در حین انجام تصفیه آب جلوگیری شود. تیکنر دارای مدل‌های مختلفی است، که صاحبان معادن بر اساس نیاز خود از آنها استفاده می‌کنند. از انواع مدل‌های این تجهیز می‌توان به مدل‌های؛ معمولی، صحفه‌ای، لاملا، مخروطی‌، عمیق و نرخ بالا اشاره کرد. این دستگاه در صنایع مختلف بسیار لازم و ضروری است و می تواند پساب ورودی را با استفاده از سیستم خاصی که برای تصفیه آب دارد به میزان زیادی تصفیه نماید تا در مصارف مختلف در خط تولید به کار گرفته شود.

رفع معضل کمبود آب در معادن، بالابردن کیفیت آب، صرفه جویی در مصرف آب و افزایش راندمان خط تولید از جمله محاسن این دستگاه فوق‌العاده در خط تولید است. در صورتی که به دنبال خرید دستگاه تیکنر در بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت بازار هستید، کمپانی مهان صنعت کانی این دستگاه را در بالاترین کیفیت و مدل دلخواه در اختیار مشتریان عزیز قرار داده است. شما کارخانه‌داران و صاحبین معادن عزیز جهت خرید این تجهیز می‌توانید، از طریق آدرس اینترنتی وبسایت «mahansanat.com» اقدام به ثبت سفارش نمایید.





:: برچسب‌ها: سنگ شکن ,
:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : شنبه 26 آذر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: